אין שום סיבה להיבהל ממצגת אקדמית

"תסמונת תבהלת המצגת" – מכירים את התסמונת הזו? למרות, שלפחות בפעם האחרונה שבדקנו, היא לא מופיעה בשום ספר לימוד רפואה ברור לנו שאתם מכירים.

כולם מכירים את התסמינים הנלווים לתסמונת. לחץ, דפיקות לב מואצות, ידיים מזיעות, פנים סמוקות וחשק עצום להודיע שאתם מאושפזים בבית החולים ואינכם יכולים להגיע. כולנו היינו שם. בין אם אתם מגנים על התזה שלכם, מציגים תכנית שיווק או תוצאות מחקר, מצגות אקדמיות גורמות לנו לחוש שאנחנו עתידים לחוות סיוט אקדמי. האמינו לנו, זה לא חייב להיות ככה. 

אין שום סיבה להיבהל ממצגת אקדמית

בניית ביטחון עצמי

תרגול. עוד לפני שהתחלתם ביצירת המצגת כתבו לעצמכם את שורת הפתיחה ותרגלו אותה אינספור פעמים, עד שתחושו שהיא הופכת לאוטומטית ושגורה על לשונכם, לא כמו דקלום, אלא כדרך דיבור.

האוטומטיות הזו תהפוך לנקודת עוגן עבורכם ותמנע את תחושת הבלאק אאוט, (חישכון בעברית) שלא אחת נגרמת במצבי לחץ. האובדן החלקי והפתאומי הזה של הזיכרון בעת לחץ ימנע, אם תקפידו להקליט את עצמכם משננים את משפט הפתיחה שוב ושוב, ותאזינו לו כדי לזהות אינטונציות שאולי תרצו לשנות, או מילים שתרצו לדייק.

ככל שתדייקו את משפט הפתיחה תתחילו לצרף אליו את דמיונכם. דמיינו את עצמכם עומדים מול הקהל אומרים את משפט הפתיחה ומתחילים במצגת. ככל שתחזרו על התרגול הזה יותר, כך תצליחו יותר בעמידה מול הקהל והצגת המצגת.

עיצוב קריא

מכירים את המושג "חיים ומוות ביד הלשון?" אז הצלחה או כישלון ביד השקופית (כמעט), האמינו לנו כשאנחנו אומרים שהעיצוב החזותי יכול להרים את המצגת שלכם או להרוס אותה.

חמש הנקודות העיקריות לעיצוב נכון של שקופיות מצגת

  1. כלל 6X6 – מקסימום שש נקודות תבליט עם שש מילים בכל שקופית – אין טעם, או הגיון מעשי בדחיסת שפע מידע לשקופית אחת. עומס יגרום לקהל להתמקד בניסיון לפענח את מה שכתוב על השקופית במקום להאזין למסר אותו אתם מעבירים.
  2. רעיון בודד לכל שקופית – מאפשר את עיבוד הרעיון על ידי הצופה ומשפר את זכרון המסרים המרכזיים
  3. שילובי צבעים עם ניגודיות גבוהה – מבטיח קריאות נוחה מכל מרחק ויעיל לקריאה גם על ידי אנשים הלוקים בעיוורון צבעים. טקסט כהה על רקע בהיר הוא כלל זהב.
  4. מקסימום 2 – 3 גופנים עקביים – שומר על מראה מקצועי ומסודר
  5. להימנע מעודף מעברים מונפשים ואנימציות – הקפדה על מעברים נקיים ופשוטים והימנעות מאנימציות שומרים את הקהל ממוקד בתוכן. כלומר, במסר אותו אתם מעבירים

שליטה בשלב השאלות והתשובות

רק המחשבה על השלב הזה, מעוררת מחדש את "תסמונת תבהלת המצגת" אבל שוב, למרות החשש, ההכנה המוקדמת תקל עליכם לצלוח אותו בקלות יחסית.

הציגו את המצגת שלכם לאנשים חיצוניים שאינם מעורבים בתוכנה ובקשו מהם לרשום לכם רשימת שאלות. צפי שאלות מוקדם, של שאלות שעשויות להישאל יעזור לכם לעבד את השאלה ולנסח לה תשובה.

נסו בעצמכם לקחת את השאלות שנשאלו ולנסח אותן מחדש, כשאתם תוקפים את הנקודה הנשאלת מצדדים נוספים – ושוב ענו עליה. במקרים בהם נשאלתם שאלה שאין לכם תשובה עליה ענו בכנות שאתם לא יודעים את התשובה המדויקת אבל תשמחו לשוב אל השואל מאוחר יותר. כנות מעוררת אמון. 

תמיכה מקצועית להצלחה אקדמית

שירותי הכנת מצגות מקצועיות לסטודנטים, כמו אלה שאנחנו מציעים בקל קולג', מאפשרים מומחיות בבניית טיעונים מורכבים, יצירת שקופיות מושכות ויזואלית ופיתוח טכניקות הגשה בטוחות.

ההדרכה המקצועית שלנו מונעת ומנטרלת טעויות אפשריות בהכנת והצגת המצגות. בקל קולג' אנחנו מציעים שירות מהרעיון הראשוני ועד להגשה הסופית, תוך הבטחה כי המצגות שלך יעבירו את המסרים שלכם ביעילות וישאירו רושם חיובי מתמשך על קהל השומעים, מרצים או עמיתים.

מדריך לעבודה אקדמית

תוכן עניינים

צרו עמנו קשר בכל שאלה